Ankieta dla pracowników UW

    Doświadczenia i oczekiwania środowiska akademickiego w zakresie związanym ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnością

    Szanowni Państwo,

    serdecznie prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej potrzeb środowiska akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim. Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (BON) podejmuje działania w zakresie zapewniania dostępności przestrzeni akademickiej dla wszystkich osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.

    Planując rozwój naszych działań na kolejne lata oraz udział w kolejnych projektach pragniemy poznać Państwa zdanie na temat potrzebnych usług, form wsparcia i szkoleń. Prosimy o wszelkie Państwa opinie, pomysły i refleksje, które pomogą w tworzeniu dostępnego środowiska akademickiego uczelni, w którym każdy będzie pełnoprawnym uczestnikiem.

    Zapewniamy anonimowość wypowiedzi. Zebrane dane wykorzystamy jedynie w zbiorczych zestawieniach statystycznych.

    Serdecznie dziękujemy za Państwa odpowiedzi.

    Zespół Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW


    Część 1. Doświadczenia w pracy

    1. Czy mieli Państwo okazję podczas swojej pracy doświadczyć kontaktu ze studentami lub pracownikami z niepełnosprawnościami lub osobami o szczególnych potrzebach wynikających ze stanu zdrowia?

    Część 2. Czy obserwują Paśtwo w swoim otoczeniu bariery dostępności?

    Prosimy o krótki opis potrzebnych rozwiązań w zakresie poszczególnych poniżej wymienionych obszarów

     

    Obszary dostępności:

    DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

    Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności architektonicznej (np. stanowisko i środowisko pracy, wejścia do budynku, podjazdy, windy, podnośniki). Prosimy również o wskazanie lokalizacji tych barier.


    DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

    Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności cyfrowej (np. dostępność treści stron internetowych, aplikacji mobilnych, treści w mediach społecznościowych, filmów, udostępnianych dokumentów oraz prezentacji). Prosimy również o wskazanie adresów/nazw aplikacji/serwisów, których dotyczą zauważone trudności.


    DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA

    Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej (np. zapewnienie usług tłumacza Polskiego Języka Migowego, pętli indukcyjnych, systemów nawigacyjno-informacyjnych, oznaczeń - np. alfabetem Braille'a). Prosimy również o wskazanie lokalizacji tych barier.


    DOSTĘPNOŚĆ PROCEDUR

    Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności procedur (np. ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami w sytuacji zagrożenia, organizacja eventów, zapisy na szkolenia).


    DOSTĘPNOŚĆ KSZTAŁCENIA

    Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności kształcenia (np. uniwersalne projektowanie nauczania (UDL), świadomość szczególnych potrzeb studentów, otwartość na różnorodność).


    Część 3. Oczekiwania i potrzeby pracowników

    Obszary wsparcia:



    Rozwój wiedzy i świadomości:

    9. Jakie szkolenia/ kursy/ treningi mogą być pomocne w rozwoju wiedzy i świadomości w zakresie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami?
    Prosimy o wskazanie zakresu tematycznego.

    Wsparcie technologiczne:


    10. Czy potrzebują Państwo specjalistycznych rozwiązań technologicznych zapewniających dostępność w miejscu pracy?
    Jeśli tak, prosimy o krótki opis jakich.

    Prosimy podać jakie:

    Prosimy podać jakie:

    Prosimy podać jakie:

    Prosimy podać jakie:

    Wsparcie dla nauczycieli dydaktycznych:

    Lab3D w BON UW tworzy projekty i wykonuje wydruki modeli w technologii druku 3D – przykłady dostępne są na stronie Lab3D w serwisie CEWIS

    11. Czy z doświadczeń z Państwa pracy dydaktycznej przydatne byłoby użycie pomocy dydaktycznych przygotowanych w technologii druku 3D?


    12. W polu poniżej prosimy o podanie wszelkich Państwa uwag, opinii, pomysłów, czy sugestii, które mogą przyczynić się do lepszego tworzenia dostępnego środowiska akademickiego uczelni, w którym każdy będzie pełnoprawnym uczestnikiem.

    Metryczka