Ankieta dla pracowników UW Opublikowano 24 kwietnia 202410 maja 2024 w Aktualności User Login Name *required Doświadczenia i oczekiwania środowiska akademickiego w zakresie związanym ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnością Szanowni Państwo, serdecznie prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej potrzeb środowiska akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim. Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (BON) podejmuje działania w zakresie zapewniania dostępności przestrzeni akademickiej dla wszystkich osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. Planując rozwój naszych działań na kolejne lata oraz udział w kolejnych projektach pragniemy poznać Państwa zdanie na temat potrzebnych usług, form wsparcia i szkoleń. Prosimy o wszelkie Państwa opinie, pomysły i refleksje, które pomogą w tworzeniu dostępnego środowiska akademickiego uczelni, w którym każdy będzie pełnoprawnym uczestnikiem. Zapewniamy anonimowość wypowiedzi. Zebrane dane wykorzystamy jedynie w zbiorczych zestawieniach statystycznych. Serdecznie dziękujemy za Państwa odpowiedzi. Zespół Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW Część 1. Doświadczenia w pracy 1. Czy mieli Państwo okazję podczas swojej pracy doświadczyć kontaktu ze studentami lub pracownikami z niepełnosprawnościami lub osobami o szczególnych potrzebach wynikających ze stanu zdrowia? Miałam/miałem takie doświadczenia Jeśli tak, prosimy opisać krótko co było w tym kontakcie pomocne, lub co sprawiało trudność. Przejdź do części 2 z 3 ▶ Część 2. Czy obserwują Paśtwo w swoim otoczeniu bariery dostępności? Prosimy o krótki opis potrzebnych rozwiązań w zakresie poszczególnych poniżej wymienionych obszarów Obszary dostępności: DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności architektonicznej (np. stanowisko i środowisko pracy, wejścia do budynku, podjazdy, windy, podnośniki). Prosimy również o wskazanie lokalizacji tych barier. Jakie bariery Państwo obserwują lub napotykają? Prosimy o krótki opis, co warto zmienić? DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności cyfrowej (np. dostępność treści stron internetowych, aplikacji mobilnych, treści w mediach społecznościowych, filmów, udostępnianych dokumentów oraz prezentacji). Prosimy również o wskazanie adresów/nazw aplikacji/serwisów, których dotyczą zauważone trudności. Jakie bariery Państwo obserwują lub napotykają? Prosimy o krótki opis, co warto zmienić? DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej (np. zapewnienie usług tłumacza Polskiego Języka Migowego, pętli indukcyjnych, systemów nawigacyjno-informacyjnych, oznaczeń - np. alfabetem Braille'a). Prosimy również o wskazanie lokalizacji tych barier. Jakie bariery Państwo obserwują lub napotykają? Prosimy o krótki opis, co warto zmienić? DOSTĘPNOŚĆ PROCEDUR Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności procedur (np. ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami w sytuacji zagrożenia, organizacja eventów, zapisy na szkolenia). Jakie bariery Państwo obserwują lub napotykają? Prosimy o krótki opis, co warto zmienić? DOSTĘPNOŚĆ KSZTAŁCENIA Odwołując się do własnych doświadczeń, prosimy, aby Państwo krótko opisali jakie trudności zauważyli lub jakich barier doświadczyli w obszarze dostępności kształcenia (np. uniwersalne projektowanie nauczania (UDL), świadomość szczególnych potrzeb studentów, otwartość na różnorodność). Jakie bariery Państwo obserwują lub napotykają? Prosimy o krótki opis, co warto zmienić? ◀ Wróć na początekPrzejdź do części 3 z 3 ▶ Część 3. Oczekiwania i potrzeby pracowników Obszary wsparcia: 7. Jakie wsparcie potrzebne jest pracownikom uczelni, aby Uniwersytet Warszawski stał się miejscem w pełni dostępnym dla osób z niepełnosprawnościami i otwartym na różnorodność potrzeb studentów i pracowników? 8. Jakie wsparcie jest potrzebne osobom z niepełnosprawnościami, chorobami przewlekłymi, osobom neuroróżnorodnym na Uniwersytecie Warszawskim? Rozwój wiedzy i świadomości: 9. Jakie szkolenia/ kursy/ treningi mogą być pomocne w rozwoju wiedzy i świadomości w zakresie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami? Prosimy o wskazanie zakresu tematycznego. A. Pierwsza pomoc (z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami) stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? B. Ewakuacja (z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami) stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? C. Kodeks pracy (z uwzględnieniem praw i obowiązków pracowników z niepełnosprawnościami) stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? D. Szkolenia z zakresu umiejętności miękkich stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? E. Szkolenia z zakresu technologii asystujących stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? F. Szkolenia z prostego języka stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? G. Lektorat Polskiego Języka Migowego stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? H. Inne szkolenia specjalistyczne, jakie? stacjonarnieon-linewyjazd szkoleniowye-learning (samokształcenie w oparciu o materiały multimedialne)inna forma, jaka? Wsparcie technologiczne: 10. Czy potrzebują Państwo specjalistycznych rozwiązań technologicznych zapewniających dostępność w miejscu pracy? Jeśli tak, prosimy o krótki opis jakich. A. Specjalistyczne oprogramowanie (np. oprogramowanie udźwiękawiające, do rozpoznawania mowy i głosowego sporządzania notatek, do rozpoznawania tekstu z obrazu) Prosimy podać jakie: B. Specjalistyczne urządzenia (np. lekkie laptopy, notatniki brajlowskie, powiększalniki, lupy cyfrowa) Prosimy podać jakie: C. Dostosowania infrastruktury miejsca pracy (np. regulowane biurka, odpowiednie krzesła, podpórki dla rąk, mocowania do regulacji wysokości monitora, oświetlenie) Prosimy podać jakie: D. Inne rozwiązania technologiczne zapewniające dostępność miejsca pracy Prosimy podać jakie: Wsparcie dla nauczycieli dydaktycznych: Lab3D w BON UW tworzy projekty i wykonuje wydruki modeli w technologii druku 3D – przykłady dostępne są na stronie Lab3D w serwisie CEWIS 11. Czy z doświadczeń z Państwa pracy dydaktycznej przydatne byłoby użycie pomocy dydaktycznych przygotowanych w technologii druku 3D? Jeśli tak, prosimy podać przykłady takich pomocy i ich ew. zastosowanie Jeżeli byliby Państwo zainetersowani dalszą współpracą z Lab3D w BON UW w zakresie przygotowania pomocy dydaktycznych prosimy poniżej wpisać dane kontaktowe: 12. W polu poniżej prosimy o podanie wszelkich Państwa uwag, opinii, pomysłów, czy sugestii, które mogą przyczynić się do lepszego tworzenia dostępnego środowiska akademickiego uczelni, w którym każdy będzie pełnoprawnym uczestnikiem. Metryczka Czy jest Pan/Pani pracownikiem administracyjnym?Czy jest Pan/Pani nauczycielem akademickim? Przejdź na stronę główną BON ◀ Wróć do części 2 z 3